[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 20 12:45:56 CET 2013


Doporučuji to nekomplikovat stupni, mnohem snažší je, když uvažujeme 
procenta aktivní délky válce.

Jinak máte částečně pravdu, tlak bude klesat exponenciálně, takže ten poměr 
nebude lineární 5x, ale horší. I tak ale bude energie získaná na stejný 
konečný objem z 20M o dost větší, než ze 4M.

PH

From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
No to si teda zrovna nemyslim - abyste napustil presne 1l (kvuli
nulovemu pretlaku v DU) tak toho 20M napustite zase o to min takze bude
tlak klesat rychleji nez v pripade 4M. Nemuzete si predstavovat, ze ten
napousteci ventil otevrete v HU a hned zase zavrete - v pripade toho 4M
motoru muze byt ten ventil otevren treba jeste 20st po HU aby to vyslo
po expanzi presne na nulu v DU. Ten 20M bude otevren treba jen 2st po HU
a pak uz bude tlak jen klesat.

Dne 20.3.2013 12:20, Pavel Hudecek napsal(a):
> Nějak opomíjíte tu expanzní část. Tam bude v případě 20M docela dlouho
> větší síla, než při 4M na začátku. Celkem bude tedy větší síla po 80 %
> dráhy pístu.
>
> Pokud si to zjednoduším, a napouštěcí část prohlásím za součást té
> expanzní, přičemž zanedbám, že je tam chvíli stabilní tlak (je to 1/200,
> nebo 1/40, takže chyba velká nebude), můžu tvrdit, že při 20M bude
> působit průměrná síla odpovídající 10M, při 4M bude průměr 2M.



Další informace o konferenci Hw-list