[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Březen 20 10:52:30 CET 2013


Vzduch se nemá kam ztratit, přesto se z něj ztratí energie. Tedy ona se 
neztratí. Změní se totiž střední volná dráha molekul. Mimochodem, v 
elekrárnách je taky takový "redukčák", zvaný vysokotlaká turbína. A světe 
div se, přestože na vstupu i výstupu je stejná teplota, dává na hřídeli 
desítky procent výkonu elektrárny.

A nebo co třeba takovej stirling bez regenerátoru: Zas se teplota nemění, 
přesto dodává mechanickej výkon (ovšem poloviční oproti verzi s 
regenerátorem).

Při úvahách o válci a pístu je nutno si uvědomit, že při různém tlaku 
dostaneme různou výkonovou hustotu, takže ten litrovej válec na 20 MPa dodá 
na 1 cyklus mnohem více energie, než tentýž válec živený 4 MPa.

PH

From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
Eeeee a nehraje v tom roli to, ze ten vzduch nevypoustime jen tak ciste
z toho redukcaku, ale probiha tam dalsi pracovni cyklus v tom motoru?

pokud budu mit flasku 20l na tlaku 200atm tak tam mam celkem 4000l
vzduch pri 0atm vuci okoli

pokud to budu vypoustet do motoru o obsahu valce 1l a pracovnim tlakem
50atm tak s kazdym zdvihem z te flasky ufoukne 50l vzduchu (pri 0atm)
tak mi vychazi - ve flasce na konci zustane take 50atm krat 20l objemu -
tedy 1000l takze podle me motor udela 3000l deleno 50l na jeden zdvih a
dostanu ze motor se otoci 60x a tim to skonci

ten vzduch se nema kam ztratit a na tom redukcaku se s kazdym zdvihem
jen odpusti 1l vzduchu

Dne 20.3.2013 10:13, Draček Fráček napsal(a):
> Vlakno nesleduji az tak peclive abych v konfliktu dokazal rozeznat
> zapadonemecke soudruhy od tech vychodonemeckych.
> Ale pokud se nepeltu tak jadrem sporu je zda motor majici zasobnik na
> 200Atm a pred expanzni nadobu na 40Atm vykona stejne prace jako stejny
> motor bez te predexpanze.
> Jelikoz ve hre neni objem, ale hmotnost a ta je, pokud se nepletu, v
> obou pripadech stejna scvrkne se cely problem na pomery logaritmu
> pomeru tlaku pro jednoduchost ln(200) ku ln(40).
> Cili ciste teoreticky v predexpanzni nadobe ztracime cca 40% energie
> ulozene v primarnim zasobniku.
> Proc to delaji, protoze toto je uvaha na poli teoreticxke fyziky v
> praxy svou roli hraje "teplota okoli" ktera asi pomer trochu vylepsi ,
> ale predevsim umozni motor jednoduse konstruovat a nepotykat se s
> krehnutim oceli a mazanim za velmi nizkych teplot, ktere by motor mel
> pri exmanzi z 200atm.
> Pokud bych se mel dopustit odhadu tak realne expanzi ztratime 20% - 30% 
> energie.
> Je to plytvani? Podivejme se na stlacovani plynu a ucinnost kompresoru.
> Pri kompresim pomeru
> 1:10   je ucinnost stlacovani cca 52%
> 1:100 je ucinnost stlacovani cca 27%
> 1:200 je ucinnost stlacovani cca 19%
> a to teoreticky s zanedbanim vsech ztrat kompresoru a jeho motoru.
> Par protocent v ucinnosti motoru nehraje zas az takovou roli, proste
> se trochu zvetsi zasobniky a je po ptakach, energeticky to je tragedie
> tak jako tak.
>
> At ziji auta na vzduch s nulovymi naklady.Ti panove,kteri nedavno
> napichli naftovod meli take auta s naftovymi motory a nulovymi naklady 



Další informace o konferenci Hw-list