[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Březen 20 09:29:27 CET 2013


On Wed, 20 Mar 2013, Draček Fráček wrote:


Dobre, dobre - ale kdo ma tedy vlastne pravdu ?  :-)


*------------------------------------------------------------------------*
|                          Petr Simek   APS JU                           |
|                             psimek na jcu.cz                              |
*------------------------------------------------------------------------*

> Prace kterou lze teoreticky ziskat expanzi plynu (idelniho plynu) je
> skutecne jen a jen v rozdilu entropie stlaceneho a nestlaceneho plynu.
> U izotermickeho deje lze zmenu entropie spocitat.
>
> ds=(m/M) * R * ln(p1/p2) [J/K]
>
> m - hmotnost plynu
> M - molarni hmotnost
> R - molarni plynova konstanta 8,31
> p1- pocatecni tlak
> p2- koncovy tlak
>
> to co vyjde staci vynasobit teplotou okoli v K a mate praci "ziskanou"
> expanzi daneho mnozstvi plynu z daneho tlaku na dany tlak.
> Martin
>
>
>
>
> Dne 20. března 2013 7:22 Petr Simek <psimek na jcu.cz> napsal(a):
>> On Wed, 20 Mar 2013, Petr Labaj wrote:
>>
>>> Dovolim si zaoponovat.
>>> Myslim, ze to neni totez jako stabilizator. To uz je blizsi analogie,
>>> ze je to jako buck DC-DC menic. Budete mit nizsi tlak (napeti),
>>> ale budete mit vetsi mnozstvi plynu (vetsi proud).
>>> Takze energie se Vam neztrati, problem bude s entropii (jak uz
>>> zde padlo).
>>
>>
>> No a kdyz protahnete krivku dal - tak pri nulovem tlaku budete mit uplne
>> nejvic plynu . Presto uz Vam zadnou praci v motoru neudela.. Je zapotrebi
>> aby k te expanzi doslo az ve valci.


Další informace o konferenci Hw-list