[OT] Auto na vzduch - nulove naklady

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Březen 20 09:21:26 CET 2013

> No a kdyz protahnete krivku dal - tak pri nulovem tlaku budete mit uplne
> nejvic plynu . Presto uz Vam zadnou praci v motoru neudela.. Je zapotrebi
> aby k te expanzi doslo az ve valci.

Zdravím,
  i já si dovolím zaoponovat zase na druhou stranu.
  Kloním se rovněž k názoru, že redukční ventil je měnič impedance, tj. něco
jako transformátor. Konec konců, kdyby se na něm měla ztrácet energie,
musela by se nějak vyzařovat, např. v podobě tepelné, ale zde naopak ten
ventil chladne, díky adiabatické expanzi.
  Úplně stejně můžete oponovat, že za trafem budete mít při nulovém proudu
"úplně nejvíc napětí", ale že vám žádnou práci už neudělá, když nebude proud.
Tyto extrémy vedou na neurčité singulární výrazy typu nekonečno * 0, což
v praxi samozřejmě nemůže nastat, ale matematicky stále takový výraz může
mít určitou fyzikální hodnotu, danou svým "původem", muselo by se to řešit
limitami.
  Zdraví Pavel