Spotreba kryslalovych oscilatoru?

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Březen 20 03:13:14 CET 2013

 20.3.2013, 2:54:03

Kdysi jsem si spachal takove udelatko, na experimenty na nepajivem
poli.
Jsou tam 2 oscilatory z hradel 74HCU04.
1. s hodinarskym Xtalem 32 kHz, druhej s patici, kam je mozno strkat
sutry dle potreby. Vystup toho 2. jde na 74HC4040.
Vyhrabal jsem to z krabice a zkusil trochu promerit, stran spotreby pro 3,3V
Xtal 20 MHz cca 4,5mA
Xtal 8,8 MHz cca 3 mA
Spotreba hodinarskeho oscilu bude pravdepodobne zanedbatelna, casti nevim jakou,
se na spotrebe podili delicka 4040. Kdyby to bylo zhruba 1/2, zbyva na
oscilator cca 1,5 mA, optimalizaci by pravdepodobne slo, dostat jej
pod 1 mA.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz