problemy s FT232BM

Úterý Březen 19 13:10:50 CET 2013

Dobrý den,
mám občas problém s FT232BM. Je zapojený podle datasheetu, blokování
předpokládám v pořádku, spoje ke konektoru krátké. Má krátkou šňůru, v
tom bych taky problém neočekával. Používáme ho už řadu let a většinou
nejsou problémy. Občas se však stane, že s některým počítačem se nechce
spojit. Někdy při tom trvale svítí indikace vysílání. Je nějaká
duchařina okolo USB, na kterou je dobré dát si pozor? Kolega co to
programoval, nepoužívá USB descriptor, vždycky najde na kterém konektoru
mu to jde. Může být problém v tomhle? U jednoho kusu jsem už někdy před
lety vypozoroval, že naběhne když konektor USB rychle zapnu - vypnu -
zapnu a tehdy jsem zbastlil obvod, který do FT232BM pustí napájení
zpožděné. Tohle chodilo, ale pak to u dalších nebylo potřeba, tak jsem
to nikde dál nedával. Teď mám dvě desky, s laptopem a s počítačema v
kanceláři se spojí obě a s počítačem u zákazníka ani jedna - nebo jen
občas.
Je u těchto obvodů nějaký typický problém, na který je potřeba si dát
pozor? Pomohlo by přejít na novější FT232R?

Anděl