Presnost RC oscilatoru

Pondělí Březen 18 19:50:03 CET 2013

Ted jsem ozivoval 8 pripravku, je tam ATMEGA32 a FT230, zadny krystal. U
jednoho exemplare selhavala komunikace pri RC v ATMEGA na 8MHz, ted je
otazka, jak presnou frekvenci ma FT230 - nebo ma nejaky fazovy zaves na
data z PC na USB? Mel jsem na to pripravene reseni, FT230 muze posilat
na vystup svoji frekvenci, zde 6MHz na CPU a tak to funguje synchronne a
OK. Je mi jasne, ze se to da nejak v MCU kalibrovat ale myslel jsem, ze
je to relativne presne uz z vyroby ( a UARTU vadi az neco kolem 8%...)
to by z vyroby tak nepresne snad byt nemelo.