Mereni jader bylo Re: Proudovy omezovac 4A

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Pondělí Březen 18 16:54:05 CET 2013

Dobry den,

ak dovolite, trochu sa zamotam do debaty.

2013/3/18 RV <vicek.radek na cpost.cz>:
> Otazka je proc? Je to dalsi drat navic k osciloskopu a nic tim neusetrim.

Mna dnes rano napadlo to iste ako kolegu Sembola, mat tam dva
potencionemtre, jeden na nastavovanie frekvencie, druhy na dlzku
pulzu. Ten trigerovaci impulz na dalsom pine je len kvoli Vasmu
pohodliu a jednoduchemu nastavovaniu merania na osciloskope. No a to
si uz naozaj nepamatam, ci ma ten 8 pinovy PIC aj komparatory, ale
mohli by sa vyuzit na reset toho tranzistoru pri dosiahnuti nejakej
urovne na snimacom odpore. Vyjde to akurat na tych 8 pinov a este
mozete urobit na zvysnom pine seriovu linku.

Na ten trigerovaci impulz si treba dat pozor, pretoze osciloskopy
aspon ten moj, prepinaju samplovanie podla nastavenej casovej zakladne
a moze sa Vam stat, ze osciloskop spravne nezatrigeruje. Proste
sampling ho nechyti, pokial bude moc kratky a pojde s kanala. Externy
triger cez samostatny konektor osciloskopu som neskusal. Pokial budete
teda trigerovat na kanal 2, tak sa treba pohrat s minimalnou dlzkou
pulzu.

> Kdyz jsem testoval tu velkou civku (se spickou 40A) tak odber ze zdroje 10V
> byl cca 200mA.
>
> Pokud bude treba dam si tam jeste potak a budu si menit i frekvenci.
>
> A pokud je otazka proc je tam PIC? No protoze stoji 25Kc a mam jich plnou
> krabici a nepotrebuje zadne dalsi soucastky.

To tu predsa vsetci vedia, preco tam je PIC... :)))

> Spis resim jak udelat to same na kondy, ale tam nevim jak je nejak
> inteligentne vybijet. Ale take by bylo zajimave sledovat jak do nich ten
> proud tece ;-)

Musite vyriesit vybijanie toho kondenzatora a to bud konstantnym
odporom, alebo konstantnym prudom a to je dalsi analogovy regulator z
operaku, ktory musite navrhnut. ale az taka tragedia to zase nie je.

A.