Mereni jader bylo Re: Proudovy omezovac 4A

Pondělí Březen 18 09:47:44 CET 2013

Ale to je hezké. Já mám něco podobného, ale trochu ve větším. S tímhle
modulem
http://vaelektronik.cz/zakaz.html
kde je 10 tranzistorů a pro řízení používám obyč. 555 s výkonovým
budičem. K tomu mám baterii low ESR kondů celkem 100mF/25V. Pro zařízení
s jmenovitým proudem 160A jsem si optimalizoval tlumivku 10uH tak aby se
přesycovala okolo 1500A. Proud mi to omezuje někde okolo 2500A.  Nic
potenciometrem nenastavuju, i poměrně malá cívka ten impulzní proud
vydrží. Pak mám ten modul ještě jeden, ale na 400V a kondem 500uF. S tím
se taky dají měřit cívky, náběh proudu je rychlejší a jsou tam z tvaru
náběhu líp vidět ztráty v jádru. Měření v podstatě probíhá s minimem
energie - dokud je kondenzátor nabitý, jinak by se tvar náběhu
deformoval. No a pak už tam projde ten zbytek a cívka se totálně
přesytí. Tenhle přípravek používám i na testování chování zařízení které
vyrábím, při přepětí. Hezké je, když tam připojím varistor, je po jednom
impulzu horký. Transil samosřejmě nemá šanci tohle přežít :-)
Anděl