Otacky na volt

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 17 23:07:58 CET 2013


No ale ty podminky se zase tak moc nezmeni.
Za letu i po nem rotor obklopuje stator (prepokladam klasicky outrunner).
Takze to, ze se rotor kolem pohybuje nehraje roli, stale je zahrivan po
celou otacku.
Pokud motorem prochazi dostatek vzduchu na to, aby branil prechodu
tepla ze statoru na rotor, tak toto mnozstvi predpokladam bude stacit
i na to, aby se stator nevyhral na nejakou silenou teplotu. Vzdyt kolik
stupnu by musela mit hmota relativne mensiho statoru, aby po pristani pres
vzduchovou mezeru vyhrala magnety rotoru na vyssi nez kritickou teplotu?
To by rotor musel mit aspon 300-400 stupnu. A to uz by urcite byl problem
napr. s tepelnou odolnosti izolace vodicu rotoru.

Jinak jak spravne pisete - pak by bylo reseni snadne, po pristani nechat
jeste chvili bezet motor na zemi na nizke otacky. Pripadne na neho pripojit
nejaky "ofukovac", coz by jiste zacaly modelarske firmy rady ve velkem
nabizet (modelarina je myslim hodne dobry byznys).

PL

********************************

From: "AZE" <aze na seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, March 17, 2013 10:37 PM
Subject: Re: Otacky na volt


Já jsem se s tím pochopitelně nesetkal a neslyšel jsem o tom ani od kluků, 
kterí lítají delší dobu. Ale mohlo by to být tak, že za letu nažhavený 
stator díky průvanu vzduchu nemůže ohřívat magnety na rotoru a teprve po 
přistání s takovým motorem se pak ohřeje i rotor a magnety od něj nad 
kritickou teplotu? Nedá se tomu předejít zpomalením motoru na malé otáčky a 
nepřistávat hned po náročné akrobacii?
aze


----- Original Message ----- 
From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, March 17, 2013 10:28 PM
Subject: Re: Otacky na volt


Taky jsem to slysel. Ale jak to teda funguje?
Predpokladejme, ze za letu se motor chladi dobre.
Pokud by se po pristani jiz bez dale dodavane energie mely magnety
zahrat nejak vyrazne vice nez byly zahrate za letu, tak by to muselo
znamenat, ze nektera jina cast motoru musela byt zahrata na mnohem
vyssi teplotu, aby nyni mohla magnety ohrat.
A co to teda je? Stator? Ten se ale chladi stejne dobre jako zbytek
motoru. Navic jeho tepelna setrvacnost bude mensi nez u rotoru,
takze jeho teplota by musela byt opravdu dramaticky vyssi. A nic jineho
s velkou tepelnou kapacitou v motorovem prostoru neni.
A na "samovolne" zvyseni teploty veri snad jen zastanci volne energie.
Neni to tedy spis tak, ze ty magnety dosahly ktiticke teploty uz za letu,
ale protoze jejich magnetizace klesala pomalu, tak se to za letu jeste
nepoznalo, resp. prisoudilo se to slabnouci baterii.
No a po pristani se jejich teplota snizovala jen velmi pomalu, takze
pomalu probihajici degradace magnetizace proste dokonala svou praci.

PL

***************************************

From: "Admin HWnews" <hwnews na cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, March 17, 2013 9:40 PM
Subject: Re: Otacky na volt


No vykony ano, ale musi se to stihat uchladit coz je specielne treba u
obezek problem. Navic to teplo vetsinou z tech motoru vyleze az nasledne
a to ve spojeni s haklivyma nedymama je prusvih.

Tech odmagnetovanych motoru co normalne dojeli bez problemu a nasledne
uz se nerozjely jsou plna fora ;-)

Jinak neni problem 0.5kg motor aby mel 1.5kW.

RV

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list