Stare negativy + vyvojnice

Neděle Březen 17 21:49:27 CET 2013

Nevím proč, ale nemusí to být pravda. Když jsem sundal objektiv z 16mm
promítačky a chtěl jsem obraz snímat videokamerou, vinětovalo to tak, že
to bylo nepoužitelné. Ale jeden rozdíl tady je. U zvětšováku (alespoň u
toho mého) je za kondenzorem matnice. Sice to žere část světla, ale
světlo je rovnoměrnější. Matnice asi částečně řeší problémy při výměně
objektivu - používal jsem jiný pro kinofilm a pro svitkový 6x9. U
promítačky je to optimalizované na jednu ohniskovou vzdálenost.
Anděl