Otacky na volt

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Neděle Březen 17 13:00:25 CET 2013

Ano,
regulátor sleduje otáčení a polohu rotoru (vždy přes nenapájenou fázi) a podle
toho mění frekvenci "střídače". Komutace je naprosto synchroní a
synchronizovaná s otáčením o polohou rotoru.
Dva motory s naprosto shodnou konstrukcí ale různým KV se liší především v
síle magnetů - motor s vysokým KV jde rukou podstatně snadněji protočit. Dále
má na KV vliv počet závitů a samozřejmně zásadní vliv má jeho konstrukce -
počet pólů.

Zkuste se na to dívat jako na běžný DC motor (jen má komutátor jinde).
Takže když chcete motor zpomalit, tak přidáte závity na rotoru, případně
zvednete buzení - silnější magnety.

Zapik