Junost 102

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Sobota Březen 16 18:16:00 CET 2013

Zdravím,
  ještě byla Zvezdočka, ale to byla trivka, tišťák byl už osazený a stačilo
složit vše do krabičky.
  Zvezdočku jsem měl a hrála výborně.
  Pak jsem měl ještě jedno ruské rádio, které jsem nikdy nerozchodil.
Pamatuji si, že se v něm musel navinout takový malý toroidek. Drátek to byl
taky tenký a mně to vůbec nešlo, nakonec mi s tím pomáhala máma. Druhý
problém s tímhle rádiem byl, že byla dodána jakási pertinaxová destička
s předvrtanými otvory, ale bez spojového obrazce. Dodnes nechápu, zda to byl
zmetek, nebo se tím měly ty součástky jen prostrkat a na druhé straně
propojit svými vývody "nadlouho". Každopádně to moc nešlo, vývody součástek
byly ještě k tomu příšerně zoxidované a já tehdy (bylo mi asi 7 a neměl jsem
žádné technické "vedení" v té době) ještě neznal kouzlo kalafuny či jiného
tavidla :-). Takže jsem pak ty vývody k sobě spíš spojoval kroucením než
pájel :-). No, výsledek byl, že po zapojení napájeni to udělalo takový
legrační zvuk, takové kvíknutí, jeden tranzistor se silně zahřál a pak zase
vychladl.. no a to bylo všechno :-). Dnes bych to rád opravil a dodělal, jenže
už to bohužel skončilo dávno pradávno na smetišti dějin :-(.
  Zdraví Pavel