Stare negativy

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Březen 15 16:31:11 CET 2013

Tak dobre, jeste jednou a pomalu :)

Vite o nejakem filmu, ktery mel emulzi z obou stran? Ja ne a to s temi, co
se nedaji zaradit do prihradky "levny shit", obcas pracuju dodnes. To,
jestli a jak moc se film krouti, je dane jednak materialem a typem podlozky,
druhak tim, jak silna je ta vrstva zelatiny. Samozrejme cim silnejsi, tim
vetsi pnuti pri sesychani, ale taky cim silnejsi, tim bohatsi polotony a
"stavnatejsi" fotka, v obraze je vetsi vrstva stribra, pri zpracovavani se s
tim da lepe carovat.

Vyhoda filmu z vychodniho bloku byla, ze nouzi o stribro rozhodne netrpely a
kupodivu patrily do tech "bohatsich", naopak "levny kapitalisticky shit" byl
osizeny i na mnozstvi stribrnych soli (takze se v konecnem dusledku nemusel
tolik kroutit). V CR se to lamalo se zmenou oznaceni z Fomapanu F21 na N21
(nebo obracene, ted nevim, ktery byl driv, kazdopadne ten starsi mel
silnejsi emulzi), u Orwa nektere rady mely emulzi puvodni az do zastaveni
vyroby (pisu sice o emulzi, ale ono to ovlivnovalo cely proces, tedy i silu
te vrstvy na podlozce), neco odkoupila zpatky Agfa (nez padla), Agfu
odkoupil ... hmmm... hlava derava ... Adox, uz to mam :) No a tak se stava,
ze emulze Orwo je tu mezi nami dodnes a nic extra levneho to opravdu neni...

Jestli to jsou ci nejsou zelene fixy pro hifisty, to si racte posoudit sam,
ale sila vrstev a mnozstvi stribra v nich obsazenych se da pomerne presne
laboratorne prokazat, o studenem ci bledefialovem zvuku jsem nic podobneho
necetl.

Jiste, z pohledu cloveka, co vytahuje telefon na to, aby udelal fotku z
mejdanu v baru a prilepil ji na Facebook, to jsou stejne vsechno sr*cky...

Pavel Kutina