OT: Stare negativy

Jindroush kubecj na asw.cz
Pátek Březen 15 15:32:50 CET 2013

Pekny patek,

predem se omlouvam za blby dotaz, ktery sem nepatri - hledal jsem to
predem na google, ale dostal jsem odpovedi jen castecne a dosti si
protirecici, takze spis prosim o zkusenosti nebo odkazy na proverene
informacni zdroje (eng, pripadne cze).

Mam tu z pozustalosti radu negativu - svitkove 6cm, i obycejne kinofilmy
35mm, vsechno pokroucene, svitky nerozstrihane.

a) narovnavat, pokud ano jak, abych je neznicil? Roky expozice cca 60-70
leta, cernobile, vesmes ORWO, Fomapan - je to levny vychodni shit s
emulzi jen z jedny strany, takze to krouceni je pochopitelny

b) jak setrne odstranit prach a otisky? Nebo na to kaslat a nechat to
udelat scanner (imo blbe, ale zase neponicim originaly) Scanner mam
deskovy Canon s tou jejich FARE technologii, nehodlam to zachranovat
profesionalne a porizovat si specialni filmovy scanner.

Zdravim,
--
Jindroush (kubecj na avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.