Patecni OT: teplota vody s ledem

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Pátek Březen 15 10:43:39 CET 2013

A ja Vas zahrniem tym zvyskom:

1. ake mnozstvo vody?
2. aky mala voda teplotu pri vsypani ladu?
3. ake mnozstvo ladu?
4. aku mal lad teplotu pri jeho vsypani do vody?
5. aka je teplota okolia?
6. ake su "tepelne" vlastnosti nadoby v ktorej je zmes vody a ladu?
7. ako dlho "su spolu"?

a to som isto-iste este na cosi zabudol :-)

ak je na moju otazku 5. odpoved 0.000 °C A ZAROVEN na 7. odpoved (v dnoch)
velmi vysoka v porovnani s 1 a 3 v g, mozem tvrdit, ze sa teploty zmesi ladu
a vody sa bude BLIZIT teplote okolia

Robo

----- Original Message -----
From: Jaroslav Meduna
To: hw-list na list.hw.cz
Sent: Friday, March 15, 2013 10:29 AM
Subject: Patecni OT: teplota vody s ledem

Asi si za to uriznu poradnou ostudu (za neznalost), ale protoze je patek a
je to OT, tak to risku:

Merili jsme tady pri jednom experimentu teplotu vody s ledem. Pouzili jsme
vicero meridel a bylo zajimave sledovat, jak je mereni teploty "narocne",
protoze se meridla moc nesesla. Na skole jsem mel profesora Dada na mereni a
ten jiz tehdy pred lety choval k mereni teploty velikou uctu a nehyril
prilis platnymi ciframi za desetinou carkou.

Otazka do plena:

"Jakou teplotu ma voda s ledem?"

Jsem moc zvedavy na odpovedi.

Vas Jarda Meduna