navrh tistaku

Čtvrtek Březen 14 22:36:22 CET 2013

Hehe, tak já mám nějakou zvláštní úchylku ale já se naopak snažím abych celý plošný spoj udělal pouze pomocí 90° spojů, 45°použiju až když skutečně není zbytí. Ale opravdu to u mne nemá jiné než estetické zdůvodnění, prostě se mi ten pravoúhle vedený tišťák líbí více. Samozřejmě nedělám VF záležitosti, jenom to domácí bastlení ale prostě - holt mám to tak...
Jinak to co popisujete pokládám za jakýsi základ "řemesla" - pady nenechávat na "hlavní cestě". Myslím si, že opodstatnění to má v případě oprav a úprav když je třeba něco odříznout a vést jinam, pak ten pad v hlavní cestě přináší více práce a stejně tak několikerou výměnou odloupnutý pad se dá na odbočce snadno opravit tenkým drátkem.
Dále - ale to už bude můj problém, pokud je pad v hlavní cestě, dost často se mi stává, že ho přehlídnu a nevyvrtám. A pak musím se zpola osázenou deskou znovu k vrtačce.

Zdravím
Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, March 14, 2013 7:23 PM
To: HW-news
Subject: Re: navrh tistaku

Spoje zalomene na 2x po 45 stupnich vypadaji lip a moc prace navic to neda. Tak i kdyby to bylo z hlediska VF k nicemu (coz asi minimalne pri techto frekvencich je), tak to stejne stoji za to.

SMD by nemel byt primo prilepeny bokem na cestu a mel by byt vytazeny kouskem spoje v ose soucastky proto, ze pri reflow se silne uplatnuji kapilarni sily, ktere v pripade nevhodne privedenych cest soucastku natoci. Pri rucnim pajeni to nevadi.

Vetsi sirka datoveho spoje je bezpecnejsi z hlediska nepresnosti vyroby. Je-li neco lehce podleptano nebo jinak nedokonale, tak na spoji 0.35mm to bude mene fatalni nez na spoji 0.15mm. Pokud se tam vejde ten sirsi spoj, tak proc se tlacit prilis blizko technologickym limitum.
U napajecich spoju je to snad jasne - vic je vzdy lepsi.

Ridici signal u serv je hodne tolerantni. Rozhodne signal z 3.3V logiky mu spolehlive staci, i kdyz je servo napajeno 5V. U vsech serv, co mi sly rukama, byl vstup vysokoimpedancni, zadne zajimave proudy tam netekly.

PL