Doporucte prosim frekvencni menic

Míra Beneš benes.m na stapro.cz
Čtvrtek Březen 14 16:36:53 CET 2013

v textu

Dne 14.3.2013 16:10, Petr Labaj napsal(a):
> Nojo, asi to tak bude.
> Ja jsem porad v zajeti stareho mysleni, ze kdyz chci zvysit otacky
> treba na soustruhu, tak proste pootocim koleckem. Ale u toho CNC
> to skutecne mozna bude stacit ovladat programove.
> Uplne presvedceny o tom ale nejsem, nejak se mi porad zda, ze rucni
> zasah je mozna efektivnejsi varianta. Pokud by to bylo pro opakovanou
> vyrobu, tak je jiste optimalni, aby si vsechno delal pocitac sam. Ale pri
> prototypove vyrobe, castem rucnim meneni nastroju atd. se mi skoro
> to kolecko zda docela dobra varianta.
> No - uvidim, zatim jenom teoretizuju.

to kolecko ci cudlik mate i v tom PC. jake chcete, jak rychle chcete a
kde chcete. pro programatora idealni :-)

> Nepochopil jsem to se zpetnou vazbou o otackach.
> Predpokladam, ze Vase vreteno zadny IRC snimac nema. To ten
> menic meri nejak otacky pomoci back-emf ? A pokud je zmeri, tak
> proc je rovnou neudrzuje na pozadovane urovni (a pak nemusi nic
> posilat zpet nadrizenemu pocitaci)?
> Myslel jsem si, ze bud nastavim otacky rucne, pak mam informaci
> o kmitoctu (a tedy o otackach) na displeji menice. Nebo to nastavim
> z pocitace, a pak ten pocitac prece vi co nastavil, a nemusi to
> ziskavat zpetne od menice.

asi jsem to napsal spatne.
jde o to ze linuxcnc nezacne s obrabenim drive nez menic nareportuje ze
ma vreteno pozadovane otacky - coz netrva nenulovy cas.

moje idea je jeste kompenzovat rychlost pohybu zatizenim vyctenym z
menice. ale vzhledem k malemu prumeru frez to zatim neni potreba.

v priloze je status panel k menici - tyto vsechny udaje pri behu vidim.

> A s dovolenim dva nesouvisejici dotazy: Vy mate vreteno Atas.
> Jak jste ho prosim upevnoval na osu Z ? Chtelo by to nejakou
> objimku na ten prumer 57mm, za ktery se to predpokladam chyta.
> Ale Atas na to nic nenabizi. Koupil jste nejaky standardni uchyt
> nebo jste to vyrabel nejak na miru?
predchozim vretenem jsem si vystrouhal toto
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=66&t=9716&p=96398&hilit=atas#p96398

> A jak je to prosim s napetim a max. proudem toho motoru? Atas
> ma u obou verzi (500W i 750W) napsany max. proud 2.6A.

nevim nakolik jsou informace z menice pravdive, ale reportuje mi proud
zhruba 4A

> Tak nevim, jestli je to chyba, nebo jestli ta verze 750W chce
> vyssi napeti nez ta verze 500W.

ne, pri 400Hz mam nastaveno 230V. vic mi ani jednofazovy menic neda.

mira