Doporucte prosim frekvencni menic

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Březen 14 16:10:55 CET 2013

Nojo, asi to tak bude.
Ja jsem porad v zajeti stareho mysleni, ze kdyz chci zvysit otacky
treba na soustruhu, tak proste pootocim koleckem. Ale u toho CNC
to skutecne mozna bude stacit ovladat programove.
Uplne presvedceny o tom ale nejsem, nejak se mi porad zda, ze rucni
zasah je mozna efektivnejsi varianta. Pokud by to bylo pro opakovanou
vyrobu, tak je jiste optimalni, aby si vsechno delal pocitac sam. Ale pri
prototypove vyrobe, castem rucnim meneni nastroju atd. se mi skoro
to kolecko zda docela dobra varianta.
No - uvidim, zatim jenom teoretizuju.

Nepochopil jsem to se zpetnou vazbou o otackach.
Predpokladam, ze Vase vreteno zadny IRC snimac nema. To ten
menic meri nejak otacky pomoci back-emf ? A pokud je zmeri, tak
proc je rovnou neudrzuje na pozadovane urovni (a pak nemusi nic
posilat zpet nadrizenemu pocitaci)?
Myslel jsem si, ze bud nastavim otacky rucne, pak mam informaci
o kmitoctu (a tedy o otackach) na displeji menice. Nebo to nastavim
z pocitace, a pak ten pocitac prece vi co nastavil, a nemusi to
ziskavat zpetne od menice.

A s dovolenim dva nesouvisejici dotazy: Vy mate vreteno Atas.
Jak jste ho prosim upevnoval na osu Z ? Chtelo by to nejakou
objimku na ten prumer 57mm, za ktery se to predpokladam chyta.
Ale Atas na to nic nenabizi. Koupil jste nejaky standardni uchyt
nebo jste to vyrabel nejak na miru?
A jak je to prosim s napetim a max. proudem toho motoru? Atas
ma u obou verzi (500W i 750W) napsany max. proud 2.6A.
Tak nevim, jestli je to chyba, nebo jestli ta verze 750W chce
vyssi napeti nez ta verze 500W.

Diky.
PL