displej 16x2 3,3V

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 13 21:33:21 CET 2013

> Mam tam k dispozici napeti trochu nepravidelne dobijeneho Li-on clanku,
> predpokladam za pod 3,5V to neklesne. Procesor bude mit 3 nebo 3,3V.
> Kdyz jsem v jedne aplikaci tento displej napajeny z Lion clanku
> pouzival, obesel jsem se bez nabojové pumpy.

Ano, ak datasheet hovori, ze by mal chodit okolo 3.3V, tak to potom by ozaj malo stacit.

Uprimne povedane, neviem, co vsetko v konstrukcii "skla" vplyva na napatie, pri ktorom sa displej "preklapa" (tipujem ze hrubka vrstvy LCD, mozno aj zlozenie), a ake vsetky to ma nasledky - pocital by som minimalne s "inym" kontrastom, rychlostou a pripadne aj teplotnou zavislostou (?) nez u tych "normalnych" 5-voltovych.

Ak sa jedna o konstrukciu ktora bude vyrabana v mnozstve o nieco vacsom nez uplne malom, tak ja osobne by som zvazil tu nabojovu pumpu (najma ak je tam trebars aj jednocip z ktoreho sa da ta pumpa prip. menic "vyrobit"; alebo trebars nieco ako MAX232, z ktoreho ide trocha zaporneho napatia ukradnut), aby som nebol viazany na konkretny model/dodavatela displeja. Ale nijako Vam tu predstavu nechcem vnucovat.

Podsvietenie je problem c. 2, samozrejme; tam uz ta nabojova pumpa nie je optimalne riesenie, ak samo osebe na 3V nesvieti.

Na internete :-)

Pardon, neodolal som.

www.efton.sk/curious/lcd1602.htm

wek