displej 16x2 3,3V

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Březen 13 18:36:12 CET 2013

>jaký LCD displej 16x2 se dá provozovat pøi 3,3V?

Podla mna kazdy, ak sa vyriesi podsvietenie a napatie pre LCD. Niekde je k
tomu na plosaku menic alebo nabojova pumpa, a niekde je pre to miesto len
je to pre "bezny 5V model" neosadene, vid napriklad modul ktory som
rozobral na mojom webe.

>Pokud mo¾no dostupnost
>v TME. Mìl jsem tady poznamemaný RC1602A-E z TME a mám dojem, ¾e jsem ho
>pøi 3,3V u¾ provozoval, ale teï koukám ¾e aè pro øízení kontrastu má
>staèit 3,7V, logika potøebuje 5V. To se dneska je¹tì dìlá logika, ktedá
>potøebuje 5V?

Asi sa nikdy ani nerobila, podla mna je to len alibizmus vyrobcu.

Pripadne treba vymenit odpor, ktorym sa riadi oscilator, vid datasheet k
HD44780 a jeho klonom. Samozrejme musite dodrzat aj prislusne casovanie,
ktore je trocha odlisne od toho pri 5V.

Ak Vas to upokoji, v sheete k danemu displeju je na jednom mieste (v
casovani) spomenuty kontroler, Sitronix ST7066U, tak si stiahnite
datasheet priamo k nemu a prestudujte.

wek