MikroE kompilery Re: Ztrata USB HW klice

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Březen 13 13:37:27 CET 2013

Původní zpráva ze dne 13.3.2013 od RV:

> 1) tak jednak viz prvni odstavec - je to SW za 2kKc

Dnes za to chtějí $199 - $249. Tedy 4-5 tisíc bez DPH za každý
kompilátor. Když tedy chceš všechny PICy, potřebuješ tři kompilátory.

Tím vůbec neříkám, že je to moc. Mně samotnému se líbí, že mají
kompilátor pro PIC32, což třeba já v CCS C nemám. Taky se mi líbí, že
mají kompilátor Pascalu a dost připravených knihoven.

Ale uzavřenost knihoven mi vadí. A je to důvod, proč jsem jim zatím ty
peníze nedal. Mnoho z těch knihoven, které mají, je určeno pro
součástky, které použít nechci. Například grafická knihovna vypadá
dobře, i bych si koupil ten jejich grafický generátor. Jenže já chci
použít displej, pro který knihovnu nemají. Nechci si psát celou
knihovnu komplet od začátku, upravil bych si jejich. Jenže když není
otevřená, upravím si asi prdlajs.

CCS C je skvělé v tom, že knihovny jsou otevřené, totéž má přímo
Microchip. Můžu si do toho hrábnout a upravit, nemusím to psát celé
znovu od začátku.

Mimochodem, zdá se mi, že CCS na to poslední dobou nějak kašle.
Poslední tři roky nic nepředvedli. Používá tu někdo také CCS C? Já mám
prošlou maintenance a tak nějak pořád nemám důvod ji obnovit. Teď mají
betaverzi nové verze, o které mluví už někdy od listopadu. Nevím, co
si mám o tom myslet. Navíc ty knihovny jsou docela zastaralé, nicméně
komunita kolem CCS C je docela veliká a fórum rozsáhlé.

> 2) ono to je stejne videt co tam delaji, protoze stejne vidis jakej
> je vyslednej ASM

To ano, ale kdo se chce dneska hrabat v Assembleru?

> 3) knihovny si muzu napsat svoje - nebo je na jejich foru uz dost
> lidi co dokonce nabizi alternativni knihovny

Jo? To je zajímavé. Pošli prosím nějaký odkaz na alternativní
knihovny, ať se mrknu, co mají pěkného a nemusím to celé prohledávat.

> 4) me treba vadi jina vec mnohem vic a tou je nemoznost volat funkci
> z knihovny jak v interruptu tak v main cyklu - kompiler to hlida a
> vyhlasi reentrancy a neprelozi

Tak to je ovšem docela pakárna. Tedy se kompilátor snaží být chytřejší
než programátor. Ach jo.

> 5) pro me jednoznacne prevazujou klady - netvrdim, ze to nema
> mouchy, ale nevim o necem podobnym za podobne penize a navic v mem
> oblibenem Pascalu

Však jo, ten Pascal se mi taky docela líbí. Ale nevím, nevím, pořád mě
nepřesvědčili. Navíc pokaždé, když jsem s nimi o něčem komunikoval,
jejich odezva a hlavně už vůbec ochota komunikovat byla šílená.

> No jo no...oni s tim bojuji uz dlouho

To jsou prostě chyby v základním návrhu aplikace, které jsou dané
někdy od roku 1998. Za těch 15 let si to snad mohli nastudovat, kam se
mají dávat data a kam programy. Tohle je bohužel příšerný amatérismus.
Investovat peníze do ISO certifikátu, který si pověsí na web, místo
aby poslali svého vývojáře na školení, když už si těchto několik
zásadních informací neumí najít sám na webu Microsoftu.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem