Ztrata USB HW klice

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Středa Březen 13 12:01:47 CET 2013

Původní zpráva ze dne 13.3.2013 od Martin Hanek:

> 40% je asi dobra nabidka, taky mu to mohli dat za cenu HW klice. Jak
> jsem psal, je to o vztahu zakaznik - dodavatel, o duvere atd.

Kdyby to tak opravdu fungovalo, nemusely by přece existovat HW klíče.
Stejně jako zákazník tvrdí, že HW klíč ztratil, mohl ho někomu darovat
nebo prodat. Jednoduše řečeno, pomocí toho HW klíče lze provozovat
daný software, ať už je kdekoliv a má ho kdokoliv.

Mám třeba (mimo jiné) jeden software, který prodávám za 5 tisíc. Aby
se nevyplatilo vymýšlet hovadiny, tak licence na každý další počítač
stoji jen 1 tisíc. To je přece super nabídka. Přičemž nerad omezuji
legální uživatele, takže software nijak nekontroluje, na kolika
počítačích je nainstalovaný. Už z principu chci umožnit uživatelům,
když jim počítač zdechne, aby během několika minut mohli začít
pracovat na novém počítači. Nezávisle na čemkoliv, tedy i na internetu
nebo HW klíči.

OK. Zdálo by se to ideální, ode mě k zákazníkovi skvěle funguje
důvěra. A jak funguje důvěra od zákazníka ke mě? Nedávno jsem s jedním
z nich mluvil a vyplynulo z toho, že ho používá na dvou počítačích,
ale licenci má jenom jednu. A on říkal: "Já nechci nic tajit, používám
ho na dvou počítačích, ale platit za ten druhý nechci, protože jsem
jenom jeden, ale chci, abyste to věděl."

Takže on mě úplně v pohodě okradl o tisícovku a ještě mi natolik
důvěřuje, že mi to otevřeně říká.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem