Ztrata USB HW klice

Dne 13. března 2013 8:14 IvanHW <ivanhw na centrum.cz> napsal(a):
> Doslo ke ztrate HW klice (USB stick).

Máme ve firmě taky SW s HW klíčem, ještě než jsme koupili první
licenci, tak nás zástupce upozorňoval, že instalační CDčka jsou
prakticky bezcenná, zatímco HW klíč má hodnotu těch stovek tisíc za
licenci. Pokud se HW klíč poškodí, dá se vyměnit (za nějaký malý
poplatek), pokud jen elektricky, dodavatel SW asi pozná svůj klíč (je
na něm nějaké číslo), pokud by se rozbil mechanicky, už by to mohl být
problém, v praxi jsem to nikdy nezažil, jen kdysi dávno výměnu klíče
na LPT port za USB verzi.

> Zahranicni vyrobce se k tomu postavil tak, ze za zhruba 40% ceny noveho
> programu posle novy HW klic.

To ještě IMHO není tak zlé.

> Je nejaka "primerena" moznost, jak by se ten SW dal rozchodit bez fyzicke
> pritomnosti HW klice?

Obecně možnost je, sehnat někde na internetu ten váš program, ale už
cracklý, tj. s nějakou emulací HW klíče apod. Je to ovšem de facto
nelegální použití SW... i když pokud by to byla ta samá verze jako
jste si koupili, asi by to u případného soudu obstálo. Pokud je to
ovšem do firmy, tak bych to neriskoval.

> V pripade, ze by nakonec doslo k dokoupeni noveho USB sticku, dalo by se
> vymyslet neco,
> aby se v pripade opetne ztraty nemusel ten HW klic opet kupovat?

Udělat to, jako ti piráti, tj. nějak z něj udělat SW emulaci. Nicméně
je lepší tomu předejít, buď zabezpečením HW klíče proti krádeži /
ztrátě nebo třeba pojištěním.

Já osobně mám v práci USB prodlužku od PC protaženou do kontejneru se
šuplíkama, a klíč je uzamčený v něm. Problém je, že nějaký náhodný
chmaták to může považovat za USB flešku, tak si to vezme, doma zjistí,
že je mu to k ničemu a tak to zahodí. Firmě ovšem způsobí škodu stovky
tisíc.

Pavel Kadečka.