RDP protokol a MCU

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Úterý Březen 12 23:23:13 CET 2013

Původní zpráva ze dne 12.3.2013 od Jaroslav Buchta:

> A proc nemit misto realneho virtualni displej, dejme tomu by stacilo
> 16 barev 320x240, to mame asi 38kB, to by se v pameti dal obraz
> udrzovat (nebo pripojit SRAM pul mega nebo LCD displej s radicem co
> ma pamet na sobe...)

Že bys místo displeje zapojil další MCU, který by se jako displej
choval, ale posílal to dál po síti?

No a proč tedy ten první MCU zatěžovat nějakými grafickými operacemi,
když by rovnou mohl pomocí protokolu posílat svá data v textové
podobě? Analogicky tohle je třeba MODBUS - máš nějaké registry, kam si
ukládáš hodnoty, nebo je tam přijímáš, a vzdáleně je můžeš číst nebo
do nich zapisovat.

Já jsem si takhle udělal řízení své trouby na výrobu plošných spojů.
Původně jsem chtěl dělat celý PID regulátor, ale nakonec jsem si řekl,
proč budu vymýšlet něco, co už dávno za mě vymyslel někdo jiný. Takže
jsem si koupil hotový PID regulátor Omega. Takový ten klasický
procesní regulátor s displejem a možností programování náběhů a doběhů
apod. Má v sobě zabudovaný MODBUS.

A já jsem potřeboval ještě spouštět vrtuli a také ji vypínat
automaticky po nějaké době a také měřit teplotu svým vlastním dalším
čidlem (mimo ten regulátor, byť ten tu hodnotu také poskytuje). Tak
jsem k tomu přidal PIC. A naprogramoval jsem do něj MODBUS server,
RS485 jsem ho připojil také k regulátoru. Takže na lince mám PID
regulátor i svůj PIC a řídím to vzdáleně z PC obojí najednou. Načítám
teploty, dělám grafy, spouštím, nastavuji hodnoty apod.

Takže zpět k tématu - proč zbytečně zatěžovat MCU nějakou grafikou,
pokud tam displej stejně nebude a ví se to předem. Ať poskytuje data,
to pro něj bude brnkačka, a tu grafiku si pak uděláš sám na desktopu,
kde máš vyšší výkon a lepší možnosti.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem