Presny zdroj 10MHz sinus - OCXO MV89?

Úterý Březen 12 14:47:53 CET 2013

Matne si pamatuji clanek v kterem byla detailne popisovana vyroba
velmi presnych krystalu a jedna z operaci bylo umele starnuti, kdy
krystal lezel x desitek hodin v peci pri cca 125C.
Na druhou stranu podle techto dokumentu viz nize to az tak jednoznacne
neni a myslenka cim starsi tim lepsi , vyzralejsi a presnejsi u
krystalu tak uplne neplati. Pokud jsem spravne pochopil je krystal
spise ovoce, kdyz je nezrale je spise rychlejsi, pak idelani v dobe
kdy vyzraje a nasledne  zecne hnit a zpomalovat az ...

http://www.umbc.edu/photonics/Menyuk/Phase-Noise/Vig-tutorial_8.5.2.2.pdf
http://www.leapsecond.com/pdf/an200-2.pdf

Koupil bych od cinana dve MV89 s 5ltym rozdilem v datu  vyroby a
prvedl nejake mereni, bohuzel mi chybi normal vuci kteremu by se
merilo. Jednoho masera sice znam, ale nejsem si jist zda, kdyz mu
donesu lahev s vodikem bude zvladat kmitat dostatecne presne a
stabilne.

Martin