Presny zdroj 10MHz sinus - OCXO MV89?

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Úterý Březen 12 07:20:20 CET 2013

Zajímavý dotaz. Taky by mě to zajímalo.

Podle mých nedávných zkušeností ze stavby toho normálu a zdroje kmitočtu 12MHz pro čitač bych řekl že musí kmitat. Případně že když kmitá vystárne rychleji - nevím. V každém případě oba oscilátory byly nové a zpočátku výrazně "jely". Postupně se v průběhu cca 2 měsíců trvalého provozu postupně usadily. V případě TCXO v čítači jsem to porovnával s GPS normálem. V případě OCXO v GPS normálu tak usuzuji z toho, že se asi po 1,5 měsíci začala výrazně zlepšovat přesnost. Usuzuji tedy že už ujížděl tak pomalu, že to elektronika začala stíhat dolaďovat. Samozřejmě nemám nic čím bych to mohl opravdu změřit.

	Martin.