RE: Páječka

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pondělí Březen 11 10:42:17 CET 2013

Lado,
pro letovani v terenu bych se kouknul po necem, co ma vetsi vykon. Ten se
bude hodit na vetru, v zime nebo pro konektory (stred na Nku nebo PLku).
Zminovana verze bez olova IMHO neprinasi zas takove problemy (kvuli vyssimu
bodu tani), spis se musi pravidelne pouzivat tavidlo. Sam pouzivam plynovou
verzi, ale tam je cena kolem tisicovky. Jen pro inspiraci, pouzivam toto:
http://www.portasol.com/product-r3.asp?P_ID=322
Jarda Meduna

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Kuba Jan
Sent: Monday, March 11, 2013 10:22 AM
To: HW-news
Subject: Re: Páječka

Mám něco podobného, 30W bakelitový držák, stejné provedení hrotu.
Bláhově jsem si k tomu vyrobil pár dalších měděných nástavečků na pájení.
Při prvním použití při letování dvou 1,5mm2 licen z mědi jsem vystřízlivěl.
Nahřátí trvalo cca 5 minut, letování katastrofa - dráty odváděly teplo,
chvílemi zůstala páječka hrotem přilepená ke spoji.
No a pak to zas 10 minut chladlo, než jsem to mohl dát z5 do kufru :-)
Utrpení jedním slovem. Na pájení PS to asi bude OK, tam není třeba takový
výkon.

Tak jsem si koupil malý 150W měnič 12/230V a používám v terénu klasickou
trafopájku, se kterou výšeuvedený spoj je záležitost na půl minuty.