STM32 Encoder

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Neděle Březen 10 21:10:24 CET 2013

Jenom abych uzavrel tema. Na konec jsem pouzil a mirne upravil tento kod a funguje to perfektne. Zakmity nebo vypadek obcas nastane, ale neni to nic hrozneho.
https://github.com/watterott/S65-Shield/blob/master/src/libraries/RotaryEncoder/RotaryEncoder.cpp

MG

Odesílate: hw-list-bounces na list.hw.cz [hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Jaroslav Meduna [meduna na mikroklima.cz]
Odesláno: 1. března 2013 16:58
To: 'HW-news'
Předmět: RE: STM32 Encoder

K tomu lze dodat, ze takhle se to delat opravdu neda a to ze 2 duvodu:
1) jsou tam zakmity
2) po case tam bude vic zakmitu (jak s tim budete kroutit, tak pri normalnim
uziti to po cca roku az dvou "rozsype" jezdcem prasek po draze)
Co s tim? Moje zkusenost, ze nasadit tam nejaky prefiltering v podobe
empirickych odporu a kondenzatoru a schmidtovych hradel, vicemene neni
zarucenou cestou k uspechu. Dobre to lze udelat bud s HW (FPGA/CPLD) a neni
to slozite. Nebo s dvema INT na MCU. Zakladni pravidlo je vhodny
protizakmitovy algoritmus. Existuje jich nekolik, jeden z dobre fungujicich
je ten, ktery po hrane na jednom signalu filtruje po urcitou dobu signal z
druheho.
Zminovany system s prubeznym vzorkovanim je celkem nevhodny, protoze by bylo
treba vzorkovat cca na urovni 50 us, aby jste pri rychlem otoceni nasel
hrany a zaroven dokazal odfiltrovat zakmity.
JM