Freza pro drazky a orez PCB

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Březen 8 15:47:34 CET 2013

Ano, chci to jen na domaci bastleni a prototypy, takze naroky nemam
nijak zavratne. Vcera jsem na zkousku objednal ty sadu 10ks 1.5mm frez
z eBay, na ktere jsem tu daval odkaz. Vzhledem k tomu, ze takhle jedna
freza vyjde na 26Kc, tak i kdyz nejakou zlomim, nebude to moc draha
zkusenost. Najit za srovnatelnou cenu nejake s vetsim prumerem se mi
nepovedlo.

Na zaklade informaci z tohoto vlakna tady jsem se rozhodl, ze udelam
jednu mezivariantu. Nez si postavim nejakou dospelou frezku, tak si
vyrobim testovaci verzi. Mam maly krizovy stolek s posuvem v rozsahu cca
150x200mm, coz na moje tistaky uplne staci. Tak postavim jen nejaky
portal (asi z drevotrisky, mozna vyztuzeny nejakym uhelnikem) a na neho
udelam jenom osu Z. Mozna pro zacatek jenom s rucnim posunem, ale
kazdopadne uz pomoci sroubu, jen zatim na neho nebudu davat krokac.
Jako provizorni vreteno pouziju takovy ten "skorojako Dremel", co se taky
uz parkrat taky probiral. Ma to 125W, toci to 22000 RPM a moc to nehazi,
tak na prvni pokusy to bude asi vyhovujici.
Stolkem zatim budu kroutit rukama, pozdeji mozna pridam krokace.

PL

*************************************

From: <Cihak na dkv.cd.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, March 08, 2013 7:29 AM
Subject: RE: Freza pro drazky a orez PCB

Já na frézování tvarových děr do DPS používám dvoubřité frézičky průměru 3 nebo někdy i 2mm od firmy Proxxon. Mám i milimetrovou ale tu se bojím používat :-). Vypadají asi jako typ TFF z té dabulky. Otáčky na frézce mám maximálně tuším 3000 ale úplně naplno to nerad honím. Posuv je ruční. Funguje to perfektně. Samozřejmě nedosahuji úběrů v metrech za minutu ale na domácí výrobu to bohatě stačí. Pochopitelně kapitalismus bych takto opravdu nevybudoval. Záleží na tom k čemu to chcete. Pro průmyslovou výrobu to vhodné asi nebude ale z Vašeho dotazu bych tipoval že Vám jde spíše taky o domácí nebo prototypovou výrobu.

Martin