poradte se zarivkou

Čtvrtek Březen 7 22:20:25 CET 2013

Dobrý den,
potřevoval bych poradit se zářivkou. Mám tady takovou tu stolní
osvětlenou lupu, okolo ní je kruhová zářivka. Původně tam nebyl startér,
bylo tam místo něj zapojené tlačítko. Něco takového jsem viděl poprvé a
protože majitel s tím měl problémy, dal jsem mu tam startér. Jenže teď
po pár letech vyměnil trubici a ta s tím nejde nastartovat. Je tam
Philips TLE 22W/840 a prý je nová. Trubice neustále bliká a rozsvítím jí
jen tak, že startér odpojím. výboj chytí ze začátku asi jen z jedné
strany (trochu bliká na 50 Hz) a za chvilku se to srovná.

Měřil jsem napětí a na trubici je 75V. No nevím - není to nějak moc?
Startér tam je OSRAM ST151, má psáno 4-22W Naměřil jsem zapalovací
napětí 106V a po zapálení (při pár mA) klesne na 90.
Pak tady mám doutnavku z nějakého starého startéru, má napětí 210/190V.
Ani ta zářivku moc ochotně nenastartovala. Sice jo, ale dost dlouho to
blikalo.
Těch 210V je dané tím že je doutnavka stará a zaplynovaná, nebo je to
dané typem? ... zkrátka co vyměnit aby to svítilo?

Anděl