Dalsi solarni report

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Březen 5 16:21:47 CET 2013

To jsou hezké teorie, ale předpokládám, že svítit budu v noci a topit v
zimě... Takže panel 5 kWp je mi houby platnej, v zimě výsledky
zanedbatelnmé. Abych si posvítil, bude potřeba akumulovat. Nechce se mi to
znova počítat, ale vždycky, když jsem se o to pokoušel, dostal jsem se přes
veškerou snahu na příplatek 2 Kč za každou kWh, která tím prošla.

Takže:
- Nový panel vyrobí za první rok cca tolik kWh, jako má Wp.
- Pokles 1 %/rok, pokud je pravidelně vhodně čištěn, jinak více.
- Po 15 letech tedy 850 kWh/Wp, průměr 925 kWh/Wp.
- Panel 245 Wp vyrobí za rok 226 kWh, celkem 3,4 MWh.
- Při ceně 7769 Kč jsme na 2,28 Kč/kWh, to je velmi dobrý.
- Pokud s tím budeme svítit, musíme připočíst 2 Kč na odpis baterky.
- Ze zásuvky mám za průměrně asi 3 Kč/kWh.
- Než začlo ekoblbnutí, cena rostla tak 5 %/rok, teď prudce roste, ale
příčina byla zaražena, takže se to zas zpomalí někam k 5.
- Za 15 let tedy budu na 6 Kč, půměr 4,5.
- Solár s akumulací 4,3, takže už je to ziskový, ale velmi málo. Ale ceny
soláru zatím klesají velmi rychle a cena el. rychle stoupá, takže za rok lze
očekávat lepší poměr, za 2 asi ještě.

Závěr: Zatím je to investice s velmi dlouhou návratností, takže dost
nejistá, je lepší si koupit akcie. Ale během 1-3 let to asi začne být
zajímavé, pak akcie prodat a za to koupit solár a za ušetřené peníze znovu
kupovat akcie:-)
(místo akcií si dosaďte cokoli výdělečného, do čeho lze investovat)

PH

From: "Menšík, David" <david na mensikovi.com>
:) Drobne upravy v cislech a hned to vypada jinak, ze?

Uvedu priklad 5kWh peak fotovoltaiky - udela cca 4.5MWh za rok.
Cena elektriny neni 2000Kc / kWh ale u CEZu v mem pripade tep. cerpadlo v
NT D56D - 2752Kc / MWh.

Tj. 220kWh / rok, za 15 let cca 3.3 MWh, pri cene 2752 (dnesni!) 9102.