Synology DS212 - rezim spanku

Jindroush kubecj na asw.cz
Neděle Březen 3 21:00:33 CET 2013

On 3.3.2013 19:53, Raven wrote:
> Dobry vecer.
> Kdyz je jeste ten vikend dovolim si dotaz. Mam u sbj. nastaven rezim
> spanku HDD po 10 minutach necinnosti. Ale i kdyz je v byte (na siti) vse
> vypnuto, jede pouze router (TP LINK 1043) a zmineny DS212, tak se disky
> po uspani vzdy po cca 10-15 min. opet probudi, roztoci, seek... Takze se
> behem dne mnohokrat vypnou a zapnou, proste nic prizniveho.
> DS je osazen dvema disky 2TB v RAID1. Je nainstalovana posledni verze
> systemu, DSM 4.1-2668.
> Zkusil jsem vypnout automatickou synchronizaci casu a podobne ficury, o
> [...]

Mam DS411j, problem stejny, vyresen nespanim, stejne to tem diskum
nedela dobre, zkracuje to MTBF.

Na Synology foru o tom dlouze plkali, existuje i nejaky neprilis
dokumentovany nastroj, ktery umoznuje logovat, coze vlastne budi to
Synology ze spanku - typicky to je logovani nejaky kraviny na systemovej
disk. Zkousel jsem, nic jsem nevymyslel. Slibovali update firmware,
delal jsem dva, stejne nepomohlo.

Synology udava spotrebu v idle 11W, pri accesu disku 30W. Rozdil je
262kWh - 96kWh = 166kWh, coz pri moji cene energie dava rozdil 640Kc,
ktery bude jeste zmensen tim, jak moc/malo ty disky spi.

Ostatne, prave ted odebira moje PC v naprostem klidu 240W, takze
financne je uspora neprilis zajimava a oproti tomu zvysene riziko poruch
(dva disky v tom Synology odesly po roce, nastesti ne najednou).

--
Jindroush (kubecj na avast.com)
http://www.kostky.org - Pro fany stavebnic LEGO.