Zvlastne ruske suciastky (bolo: Re: Stolni multimetr VC8145)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 2 15:38:24 CET 2013

Ja prosim sovety a nyni rusy nepodcenuji.
Byli a jsou ve svych predstavach velci a duleziti, a umi pro naplneni svych
predstav udelat docela dost. Nejlepe jim to jde v budovani 5. kolon a vubec
v ideologicke praci v tylu "nepritele".

Nepodcenuji a naopak obdivuji jejich schopnost konstruovat mechanicke
a castecne i elektronicke veci jednoduse a tak, aby se daly vyrobit i ve
spatnych technologickych podminkach. Dokonce jsem to nedavno v jedne
diskusi daval za vzor (slo o konstrukci CNC vrtacky): kdyz chtel "zapadni"
konstrukter dosahnout nejake presnosti, tak ji proste v dokumentaci pro
vyrobu vyznaci, a vyroba pouzije presny stroj a vyrobi to. Kdyz chtel Rus
dosahnout nejake presnosti, tak musel pocitat s tim, ze to bude delat ozraly
obrabec na rozgajdanem stroji, takze to musel navrhnout tak, aby se to dalo
pri montazi dopasovat, protoze na absolutni presnost vyroby se rozhodne
spolehnout nemuze. Ta schopnost jednoducheho a "odolneho" konstruovani
se mi velmi libi, to nedodrzovani technologicke kazne ale rozhodne ne.

Ale rozhodne nebudu obdivovat sovetskou, a dnes asi i ruskou elektroniku
(i kdyz s tou dnesni uz zkusenosti nemam). S tou sovetskou jsem delal dost
na vojne a jeste vic pak v civilu, kdyz jsem jeste pracoval ve znarodnenem
prumyslu. A obdivovat na ni opravdu nebylo co. Nakonec se podivejte na
ty ingerace na tech fotkach: pokud je na nich to 4-mistne cislo datovy kod
(coz asi je), tak se jedna o zarizeni nekdy z roku 1990. Zkuste si najit
nejakou "zapadni" desku z te doby, nebo i "vychodni" (Taiwan). Ja jich
z te doby mam spoustu, jak sovetskych, tak ceskoslovenskych a hlavne
tech kapitalistickych. A kdyz je porovnam, tak se mi nejak nechce verit,
ze jsme pouzivali stejny kalendar, a ze rok 1988 znamenal stejnou dobu
tady i tam.

PL