STM32 Encoder

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 1 18:19:07 CET 2013

>Zminovany system s prubeznym vzorkovanim je celkem nevhodny, protoze by bylo
>treba vzorkovat cca na urovni 50 us, aby jste pri rychlem otoceni nasel
>hrany a zaroven dokazal odfiltrovat zakmity.

No ja si predovsetkym nedokazem predstavit rukou toceny enkoder, kde by
nestacilo 1kHz vzorkovanie. To staci pre bezny 24-krokovy enkoder po cca
10 otacok za sekundu, to rukou zmysluplne nedate (da sa urobit take
"vrrrrm" hranou ruky, co urobi aj vacsiu frekvenciu pulzov, ale to je uz o
tej zmysluplnosti).

Zakmity filtrovat naozaj netreba; pocas tocenia vysledna hodnota moze
lietat dopredu-dozadu o jeden krok ale po zastaveni bude hodnota sediet.

Hladajte rutiny od Petra Danneggera (bohuzial uz nema vlastnu webstranku,
aspon o nej neviem). Ta jeho anglictina je trocha kostrbata, ale inak je
to velmi bystry chlapik a vsetko co hovori, sedi. Myslim, ze toto pisal on
(minimalne kod je tam od neho):
http://www.mikrocontroller.net/articles/Drehgeber

wek