Lehke vyvojove prostredi pro Win aplikace?

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Pátek Červen 28 20:51:01 CEST 2013

Používal jsem také Visual Basic Expres, ale jako amatérovi je mi příjemnější
SharpDevelop (http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/ ). Je to menší
moloch a je mi v tom jasnější, co se kde děje.

Zrovna teď si v tom hraji, proto jsem ještě v práci :-)

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com
Tel. +420 777 232 485

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 272 732 827
Fax +420 272 681 232

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Kutina
Sent: Friday, June 28, 2013 8:12 PM
To: HW-news
Subject: Lehke vyvojove prostredi pro Win aplikace?

Nevim, jak moc je to OT, podle mne ne:

Potrebuju napsat jednoduchou (vizualne) aplikaci, ktera bude komunikovat
pres seriovy port s kusem "opravdoveho HW", kde je nejaky Atmel a par
drobnosti kolem (logger, resp. vyskomer, ale v planu je toho jeste kapku
vic, potrebuju preatahat data a mozna namalovat nejaky graf).

Byly doby, kdy bych si to naklikal v Delphi, dneska mi to nejak drhne -
jednak muj archiv nejak postrada instalacky starych Delphi, druhak si nejsem
zrovna jisty kompatibilitou s Win7 64, na kterych to budu psat.

Asi by se dal pouzit Lazarus/Freepascal, ale v celkem nedavne minulosti jsem
si ho nekolikrat stahnul, nekolikrat po nejake chvili kleni vygeneroval
obrazovku s jednim tlacitkem a zase to odinstaloval, protoze mi to pripadalo
sice na prvni pohled velmi podobne Delphi, na druhy ale nejak zamotanejsi a
komplikovanejsi nez to, co si tak nejak z mych zapasu s Delphi vybavuju (ono
uz to je taky par let).

Neexistuje neco, co dela male, krasne, pod 32bit Windows XP spustitelne
kody, kde instalace nema zrovna stovky MB (ani jednotky GB :), neco, jako
je, co ja vim, Arduino nebo PicBasic ve svete jednocipu (myslim ve snadnosti
pouziti, ne ze by to zrovna muselo byt C nebo Basic), a k cemu by existovaly
komunikacni knihovny? (Nemusim mit primy pristup na port, staci mi bohate
Win API.) Proste neco, z ceho si "Helo World" naklikam za dvacet minut i s
instalaci (tim vylucuji MS Visual Basic - zkusil jsem, odinstaloval jsem,
asi tri hodiny jsem instaloval IDE a knihovny a updaty IDE a update runtime
a knihoven a ... a pak po tom dva dny cistil notebook, aniz bych napsal
jediny pouzitelny bajt)

Mam sto chuti si to napsat v PHP a prelozit do exe, ale to mi pripada, jako
pomerne "necisty zpusob boje" :) A nebo se mam obrnit trpelivosti a donutit
Lazarus/Freepascal delat to, co chci ja? Pascal mam (narozdil od vetsiny
soucasnych programatoru) stale velmi rad, konec koncu jsem toho nejvic
napsal v PHP a tam je k nemu dost blizko, takze neco Pascaloviteho by se mi
libilo, stejne tak Basicoviteho (zlata era osmibitu, Spectrum mi porad bydli
doma atd.)

Existuje v dnesni "jednoduche" dobe neco podobneho, kde si aplikaci naklika
i polovicni negramot, a co ma trochu uzivatelskou zakladnu, kdyz se zacnou
vyskytovat nestandardni pozadavky?

Diky za kazdy dobry tip, kazdou dobrou radu i kazde dobre minene kopnuti do
zadku :)

Pavel Kutina