Re: OT : VMP, loď v CR

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pondělí Červen 24 19:12:03 CEST 2013

KJ> Předem se omlouvám za totální OT, ale jsou tu "loďaři" a určitě mají
KJ> přehled.
KJ> Z jedné diskuse jsem zjistil, že v Chorvatsku už musí být papíry na loď,
KJ> byť je tam jen elektomotor co by pohon.
KJ> Nějaká novinka snad platná už minulý rok ( kdy jsem tam tedy už jezdil "
KJ> na černo" )
KJ> Má o tom někdo nějaké informace? Na vebu píší , že do 3 m délky a 5HP
KJ> motoru být nic nemusí ( ani TP )

KJ> Další dotaz se týká VMP - dělal někdo kurz, dá se to zvládnout?

Dá se to v pohodě zvládnout. Pokud chcete i na moře do 0,75nm, tak
musíte udělat nejdřív národní VMP a pak děláte rozšíření na
mezinárodní. Vše se dělá v rámci jedné zkoušky, jen nelze dělat jen
mezinárodní a musíte vždy uspět v předchozím stupni.
Vše je na webu SPS včetně zkušebních otázek a testu nenečisto.

Co se týká logiky značení (viz mail p. Zapadla), určitá tam je, jen
Vás překvapí zdánlivě opačný způsob značení plavební dráhy doma a na
moři. Ve skutečnosti je to stejné, jen na moři se značí směr do
přístavu a od moře proti proudu řeky (levá a pravá strana), kdežto u
nás se z historických důvodů označují strany po proudu.

Tomáš