Pojistka Oxystop - princip a funkce

Pátek Červen 21 15:58:31 CEST 2013

Dobré odpoledne,

	to co popisujete je klasická ochrana proti unikání plynu při zhasnutí
hořáku zapalovacího plamínku, nebo přímo hlavního hořáku. Já to mám
například i na sporáku. Ten Oxystop ale kontroluje zplodiny ve vzduchu a
když je jich tam moc, tak vypne přívod plynu a tím zamezí otravě
živočichů v místnosti.

	Co se mi podařilo zjistit je to, že to nějak souvisí s touto pojistkou,
je to vlastně její nadstavba, spalovací vzduch se bere částečně ze
vzduchu a částečně nějak přes odvod spalin hlavního hořáku. Když je ve
vzduchu moc zplodin, tak plamínek poněkud pohasne a potom vypne pojistka
jako kdyby plamínek úplně zhasl.

	Budu ještě nějakou dobu hledat a bádat, potom toho nechám, protože to
vědět moc nepotřebuji, jen jsem chtěla ukojit svou zvědavost :-)

	Saša Svobodová