Patecni OT: "mikrofonicnost" termoclanku

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Pátek Červen 14 14:22:19 CEST 2013

Mam tady termoclanek typu T a pri "bouchnuti do stolu", na kterem lezi to
udela zakmit se spickovym rozkmitem cca dve desetiny C. To mi prijde uz jako
celkem velka citlivost na mechanicky podnet. Meril jsem to jak v aplikaci,
tak jako samotny senzor, pripojeni k presnemu multimetru a pak i
osciloskopem. Dale je zajimave, ze pri "klepnuti" prstem na termoclanek to
udela taky zakmity, ale s velmi dlouhou periodou, cca sekunda. Opticky to
pritom zakmitava daleko rychleji.
JM

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Marek Peca
Sent: Friday, June 14, 2013 2:06 PM
To: HW-news
Subject: Re: Patecni OT: "mikrofonicnost" termoclanku

> DD, pri patku bych mel otazku na experty pres senzory:
>
> -          do jake miry jsou termoclanky zaroven i mikrofony?

Termoclanky nevim, ale s Pt1000 jsem ted asi 30h reguloval teplotu se
zbytkovou teplotni chybou 1.5mK RMS @2Hz (pri dilku A/D prevodu cca 2.5mK).
Kdyz jsem u toho sedel, drncal do stolu a funel na to vzduch (neizolovany
predmet), delalo to asi 3mK RMS, ale tam si jsem temer jist, ze to nebylo
mikrofonicnosti, ale opravdu tepelnym vlivem.
(Mozna byl mikrofonicky ten ledabyle dvouvodicove mereny spoj, ktery byl
drzeny jen svorkou ve vzduchu.)

ZdraviM.P.