Re: Spínaný zdroj - oprava kondenzátorů

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Čtvrtek Červen 13 11:07:11 CEST 2013

m2> Dobrý den,
m2> dostal jsem na opravu spínaný zdroj ze 24p switche.

m2> Vstup 230V, výstup 3.3V a 4A

m2> Je to klasika - fouklé kondenzátory.

m2> Můj dotaz je na hodnotu vstupního filtračního kondenzátoru.

m2> V originálu je 33uF / 400V, ten ale aktuálně nemají v HK k dispozici.

m2> Mohu jej nahradit verzí 47uF / 400V nebo už je s původní kapacitou nějak
m2> počítáno?

U vstupního to je jedno.

m2> A ještě takový poddotaz, s výstupními filtračními kondenzátory jsou
m2> paralelně 3 odpory 1K, 1K a 200R ... nezatěžují tyto odpory navíc ten zdroj?

Zatěžují, ale záměrně.
Důvodů může být víc - vybití všech větví při vypnutí a zajištění
minimálního odběru (to by mělo smysl v případě že se ten zdroj dá
zapnout naprázdno).

Tomáš