Modifikovaná sinusovka a motor čerpadla/ledničky (Re: OT: Akumulátorová baterie pro nouzový zdroj)

Pondělí Červen 10 18:00:51 CEST 2013

Mám oběhové čerpadlo Calpeda
http://www.calpeda.cz/cz/nce-ei-calpeda-obehove-cerpadlo
a zas tak drahé nebylo, nemá zbytečnosti jako je regulace otáček podle
tlakového rozdílu co je u těch drahých čerpadel. Kuchnul jsem ho,
dodělal jsem si k němu řízení externím galvanicky odděleným vstupem. Na
průběhu ani na frekvenci nezáleží, spokojí se i s DC napájením. Síť si
usměrní, má střídač a 2f synchronní motor s magnetem na rotoru. Řídí to
asi nějaký PIC, rychlost se nastavuje trimrem. Na něj jde 0 a 5V, výstup
jde do ADC. Kdyby byl zájem, našel bych i nějaké obrázky včetně úpravy
na to externí řízení.

U ledniček bych až tak neviděl problém s průběhem, v té "modifikované
sinusovce" by měla být 3. harmonická potlačená a 5. při indukční zátěži
nebude tak hrozná. Problém je právě s tím záběrovým proudem, měnič to
musí dát.

Anděl