OT Zpoplatneni ostrovnich systemu - vyrobene elektriny

Petr Stehlik petr.stehlik na atlas.cz
Pátek Červen 7 17:14:34 CEST 2013

Dne 7.6.2013 11:11, Pavel Kutina napsal(a):
> Dalsi otazka je, jestli mohu byt z pohledu zakona sam sobe zakaznikem,
> mam za to, ze kdyz budu sam sobe vydavat faktury (nekdy by to, treba v
> pripade cerpani nejakych dotaci, mohlo byt i prinosne), vykoleduju si
> akorat tak navstevu z financaku se spoustou inspirativnich dotazu.

Já si myslím že toto je stěžejní otázka.
Mohu mít ostrovní systém a z něho dodávat elektřinu svým zákazníkům? Z
cela jednoznačně ano. Takže za elektřinu dodanou zákazníkům musím zaplatit.
Ale jsem já sobě zákazníkem? Spotřebitelem určitě, ale zákazníkem sám
sobě, podle mne, nemohu být. Pak tedy nemusím platit.
Ale poslední slovo mají právnici?
Takže by to chtělo ten dotaz ERU poslat znova, a zeptat se jak je to v
případě že vyrobené spotřebovávám sám a zároveň se jich zeptat zda jsem
sám sobě zákazníkem a zda si tedy mohu zaplacené přeúčtovat.