Re: Vysušení trafa

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Červen 7 13:32:54 CEST 2013

 7.6.2013, 13:11:09

V prvnim kroku pouzit proste mereni R multimetrem. Pokud toto da nejake
rozomne hodnoty, tj >= cca 250k, muzete prejit na mereni proudu pri
230V.
Muzete v rezimu A-metru merit I a R spocitat z ohmova zakona.
Nejcitlivejsi metoda je mereni ubytku na vnitrnim R M-m v rezimu
V-metr. R byva typicky 10/20 M.
Pokud budete merit st napetim, bude toto ovlivneno kapacitni vazbou,
coz je treba brat v uvahu. Nebo muzete merici U pomoci D a C usmernit.
Je nanejvys vhodne, do obvodu sitoveho napeti zaradit nejaky ochrany
prvek typu zarovka nebo R v radu kohm.
Mereni se prirozene deje mezi izolovanymi castmi, u trafa tedy
primar/sekundar/kostra
Pokud od zacatku nebudou hodnoty hodne vysoke, tj. 10 M a vice, mel by
behem vysusovani vzrustat.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz