Re: OT: Akumulátorová baterie pro nouzový zdroj

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Červen 6 23:19:13 CEST 2013

Původní zpráva ze dne 6.6.2013 od Kuba Jan:

> Ideální řešení je agregát + 2 kanystry benínu, ty s výkony okolo
> 1-1,5kW a "použitelné" se dají opatřit mnohem levněji než Honda.
> Honda je na každodenní používání , pro zálohování 2x do roka na pár
> hodin stačí něco obyčejnějšího.

OK, ale agregát má vyšší pořizovací hodnotu, je třeba někde dlouhodobě
skladovat benzín, dělá to kravál, smrdí to a lezou z toho čmoudíky.
Rozumné agregáty začínají na 12 tisících včetně DPH. Jak jsem psal, že
mám akumulátor 12V/18Ah, tak mám dva kusy, ne jen jeden. Ale dobře,
když jde o vyšší kapacitu, umím akumulátor 12V/70Ah s 10-letou
životností za nějakých 5 tisíc. To je tedy na cca 8,5 hodiny provozu
těch 100W. Za daleko menší pořizovací cenu, bez benzínu, bez
startování. Jistě, když půjde o vyšší odběry nebo o delší dobu
provozu, agregát je nezbytný, na druhou stranu pokud jsou požadavky
menší, je to zbytečný klump.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem