OT: Akumulátorová baterie pro nouzový zdroj

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Červen 6 22:34:22 CEST 2013

No já sám mám letitou Hondu GX1200  :-)
(I ve firmě máme vše od Hondy od 1- 10kW a nějaké vozíky za auto cca
50kW Caterpillar)
  Ale kolega vlastni  Kipor IG2000.
Kupoval ji v SRN ( Aldi, Lidl ...nevbo tak něco .. ) za cca 9000 kč v
přepočtu a je podstatně tišší než moje Honda.
Toho KIPORa máme vyzkoušeného v nepřetržitém provozu cca 2 dny , kdy
spapala asi 40 litrů.
Když se z ní bralo ca 200W tak to jen tak ševelilo a i spotřeba byla
prakticky nižžší.
Jinak vím , že levné Einhely a Asisty dělají kravál všechny, co je
horší, že se blbě startujou.
Vím o jedné, co se občas používá při výpadcích v jedné vsi a bez
startovacího spraye s ethérem je to hlavně v mrazech bez šance.

Dají se koupit i dvoutaktní uloženky z armády

Taky to není nejtišší a smrdí to, ale je to je ještě  poctivá práce .
Pamatuji si je ještě z vojny, kdy jsme z nich na cvičení nabíjely baterie.
Šly v kuse 14 dnů, celé cvičení.  Mnoho firem je používá při venkovních
pracích, občas se dají koupit:
http://www.bazar.cz/xad6321353-elektrocentrala-1-kva.aspx
http://www.bazar.cz/xad6321352-elektrocentrala-3-kva.aspx
http://www.annonce.cz/inzerat/vojenska-elektrocentrala-20536554-w8kuum.html
Ty 3 a 4 kw měly ( některé) zvlášť dávkování oleje do benzínu  - míchalo
se to nějak v karburátoru a podle zatížení. Jmenovalo se to "oilmaster"
Takže se do nádrže lil čistý benzín. Startuje se to jako motorka
-našlapávací pákou, chytá to výborně, jen to občas kope, takže se to
nedá našlapávat v keckách :-)
   Na občasné spuštění během roku  a vzhledem k ceně je to super volba,
dovolím si tvrdit doživotní. Bylo to dělané "blbovzdorně" no prostě pro
vojáky....
Jediný problém u těch agregárů byla prasklá pružina v tom nožním
startéru, takže to zabíralo třeba jen od půlky.
Problém při koupi je, že většinou nikdy neběhaly a je třeba udělat
záběh. Byl na to nějaký postup  - nejprve běh bez zátěže naprázdno,
vychladnutí atd... plný provoz/zátěž se mohl až asi po 10 mth.
  Ovšem do paneláku to zrovna není....