Stabilizator 5-12V z 60-100V

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Čtvrtek Červen 6 13:48:05 CEST 2013

Ked uz chcete kurit, klasika: rezistor/tranzistor/zenerka + nejaka ta
kapacitka, vsetko vhodne dimenzovane by nestacilo?
V pripade vystupu 5V by som namiesto zenerky volil radsej nejaku
(micropower) referenciu - zenerky so zenerovym napatim maju na rozdiel od
lavinovych bohuzial trosku vacsi prud (3-5mA).
Robo

----- Original Message -----
From: "Petr King" <petr.king na atlas.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, June 06, 2013 10:36 AM
Subject: Stabilizator 5-12V z 60-100V

Zdravim vsechny a prosim o radu.

Potrebuji z napeti cca 40-60V DC napajet zarizeni, ve kterem je linearni
stabilizator s limitem do 30V. Odber tohoto zarizeni je cca 10mA.
Vlastni zarizeni beha na 5V.
Vyhodou by bylo, kdyby rozsah napajeni byl rekneme od 12-100V

Napada mne budto najit linearni stabilizator s vysokym vstupnim napetim?
Dela se vubec? Nebo to resit odporovym delicem, popr. zenerkou. Pri 100V
a 10mA to uz bude ale asi celkem slusne topit :-(

Napada Vas nejake hezci reseni?

Diky za tipy,
Petr