OT: Vaha vzduchu

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Neděle Červen 2 22:29:15 CEST 2013


Jsou v principu tri zpusoby jak zjistit davku vzduchu, potazmo paliva:

1, AlphaN
Z uhlu skrtici klapky, otacek, teploty vzduchu, ...
Velmi nepresne, velmi citlive na zmeny kalibrace skrtici klapky, .... fuj 
fuj.
Dnes se pouziva pouze u zavodnich motoru (99% casu plny knedlik :-).
Nelze s nim plnit prisnejsi emise.

2, Speed density
MAP cidlo meri tlak v sani a pomoci tabulky s ucinnosti plneni + teplota 
vzduchu + RPM se dopocita skutecne
nasate mnozstvi vzduchu.
Stale pouzivane i na Euro4.
Diky te tabulce s ucinnosti se ale jakakoliv zmena na motoru (tuneni) pak 
projevi v nepresnosti vypocitane davky, takze
tuneri nemaji speed density moc radi.

3, MAF system - vaha vzduchu
Nejvice tolerantni ke zmenam na motoru.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Lubor Otta" <butan na centrum.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 2. června 2013 22:15
Předmět: Re: OT: Vaha vzduchu


U toho jetronicu se údajně i ten hmotnostní průtok určoval nějakým
modelem, jen z otáček motoru a úhlu klapky.
Lubor




Další informace o konferenci Hw-list