Vikend - Hraci kostka s modernimi soucastkami

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Červen 2 04:07:46 CEST 2013

To je hrozný, jak se člověk může u takový blbiny zaseknout:-)

Ale nakonec jsem vymyslel ještě jednodušší řešení, kde je 4093+4015 a o 1
součástku méně, tedy bez LED a tlačítka 10 pouzder.

Ale než se to podařilo, bylo i několik cinknutých variant:
- s poloviční pravděpodobností 6
- dvojnásobnou pravděpodobností 1
- dvojnásobnou pravděpodobností lichých čísel

Pravděpodobně jsem dosáhl stavu, který už dále zlepšit nejde: Kromě logiky a
oscilátoru se zastavováním tam už není nic navíc.

Ale napadlo mě, že největší frajeřina by asi byla, udělat to s větším
registrem a XORy, jako klasický pseudonáhodný generátor. Klidně i s delší
periodou a s trochu více součástkami, hlavně aby pravděpodobnosti všech 6
kombinací byly stejné.

Troufne si na to někdo? :-)

PH