Vikend - Hraci kostka s modernimi spocastkami

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Červen 1 15:42:55 CEST 2013

Dobrý den všem,

řešil jsem teď elektronickou hrací kostku pro děti na kroužek. S procesorem
je to triviální, o tom řeč není. Ale zaujalo mě, jak jednoduchá je se 7490,
kterýžto jsem ale nenašel v prodeji v CMOS SMD, resp. spíš vůbec žádný.

Schéma např. zde:
http://svetelektro.com/Pictures/Blikace_a_optika/kocka/photo5.jpg
Kromě LED a tlačítka celkem 10 pouzder, ale chybí jakékoli blokování.

Zkoušel jsem to vymyslet s něčím moderním, nejlépe 4000, aby mohlo být
napájení i z 9 V a pod.

Konkurence se 4029 např. zde:
http://www.belza.cz/toys/dice.htm
Ale je složitější. Kromě LED a tlačítka celkem 16 pouzder. Něco je navíc
kvůli zhasínání, ale ani bez něj toho moc neubyde.

Vymyslel jsem nakonec vlastní zapojení se 4029, které má (kromě LED a
tlačítka) 11 pouzder vč. 1 společného blok. kondenzátoru.

Otázka na víkend: Má někdo nápad, jak se při zachování rozumné korektnosti
zapojení dostat na méně? Může být použito i cokoli jiného, neprocesorového,
CMOS (4000 není podmínkou), dostupného v SMD.
:-)

PH