OT - klon disku

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Červenec 29 13:08:06 CEST 2013

Jenze tady to neudejcha ani kopie bit na bit na stejnem hw, jen je jiny kus
hdd. Jo vracime se do mého mladi, kdy se programy zamykaly na konkretni disk
a nedej boze, ze někdo mel SCSI, na tom uchodit ucetnictvi ?

Radek (benedikt2hw.cz)

Co mohu posoudit, je obcas problem i s klonem 1:1, nektere instalace na
znackovych masinach do toho sahnou tak, ze klon je nespustitelny.
Rozebirat to sahodlouze nechci, je to nadlouho, ale souvisi to s UEFI a
secure bootem. Kdysi byl BIOS lock v OS, dneska je to zamknuti OS uz trosku
dal (coz je fyzicky videt i na tech masinach, neni na nich napr. cedulka s
licenci Windows, ale jen cedulka ze dany stroj ma licenci v sobe nahratou).
Shrnuto: moc bych se s tim neparal a udelal to jak to autor myslel pres
backup/restore.

naklonuje system Win8 z disku v pocitaci (500GB) na mensi disk
(250GB) tim zpusobem, ze vezme jen prvni 2 partition co se tam s rezervou
vejdou. (cca 100MB + 156GB) Vsechny linuxove live-cd udelatory (RedoBackup,
clonezilla, backitup...) s tim maji problem nebo aspon pomoci gui se to neda
nejak naklikat, asi je jasne, ze z prikazove radky by se to nejak znasilnit
dalo - ale resit geometrii disku atp. se mi moc kvuli takove ptakovine
nechce.
Ma nekdo tip na osvedceny nastroj? Jestli by nakonec nebylo nejlepsi udelat
backup a restore primo ve windows? (ale to je taky porod, zda se mi)